Vitality and Food - A Tasty Story

יום חמישי, 31 ביולי 2014

פנינים של אופטימיות: לגדל פרחים בעוטף עזה ומתכון פודינג טפיוקה בשני טעמים

״לכתוב או לא לכתוב?״ זמנים כלכך קשים עוברים עלינו ואני תוהה האם זה בכלל במקום לכתוב על עניני תזונה טבעית?!....

אני שומעת מהרבה אנשים שבימים אלו קשה להם לאכול טוב ונכון. אז בפוסט הזה אדבר על דרכים להבאת קצת רגיעה לחיים שלנו ונקנח במתכון מתוק ומנחם.

לעוטף עזה יש לי קשר אישי. נולדתי וגדלתי במושב ישע שבמועצה איזורית אשכול (הרבה בחדשות בימים אלו אבל למי שלא יודע המושב נמצא כ 7 ק״מ קו אוירי מזרחית לרפיח). כיום אני גרה בזכרון יעקב, אך יש לי משפחה ענפה וחברים במושב ובעוד מושבים וקיבוצים בעוטף עזה. ואבא שלי, חקלאי בנשמתו מגדל פרחים באדמות הלס הפוריות של הנגב המערבי קרוב ל 50 שנה.
אבא שלי, יורם קפניס, בשדה הליזאנטוס שלו במושב ישע
מיום תחילת המבצע אחותי ובנותיה מתארחות אצלנו בזכרון. הן מרגישות בטוחות פה אבל מתגעגעות לביתן במושב. אמי וגיסי מגיעים לגיחות (והשלמת שעות שינה כי אי אפשר ממש לישון שם לילה שלם). אבא שלי לא עזב את המושב בכל תקופת המבצע. צריך להכין את השדות לעונת החקלאות הבאה. ״אני לא יכול לעזוב את הפועלים התיאלנדים שלנו אפילו ליום אחד כי הם מאד פוחדים!״ הוא אומר לי. הוא צריך להמשיך ולדאוג לפרחים, להשקות, לדשן ולמדוד כמה גבהו והכל תחת מטרי הקסאמים והפצמ״רים (ולא אין להם ממ״ד בבית).



בעבודתי אני עוזרת לאנשים לעשות שינוי תזונתי כדי להרגיש טוב יותר. השינוי כולל הסברים, לימוד, עבודת מטבח ומתכונים והמלצות על מזונות מתאימים. אבל חלק נכבד מעבודת השינוי הוא רגשי. לדעת לזהות למה לפעמים אני מחליט לאכול משהו מסוים בזמן מסוים למרות שהוא לא הכי נכון לי לאכול?!...

ובימים מוטרפים אלו האכילה הרגשית פורצת במיוחד עם לגיטמציה רבה. אנא קבלו את עצמכם בזמן לחוץ זה כמו שאתם, ללא הלקאה עצמית על ״חטאים״ באכילה. עם זאת כדאי לנסות לשמור על עצמינו כדי שנרגיש טוב. הנה שלוש דרכים שיכולות לעזור לנו...

טיפ מספר 1: צבעו את הצלחת שלכם בהרבה ירקות ופירות העונה -- נצלו את המגוון שיש לקיץ הישראלי להציע. הפיטוכימיקליים (חומרים פעילים בירקות ובפירות) הצבעוניים ובמיוחד הצבעים העזים הם בדרך כלל חומרים נוגדי חימצון חזקים ששומרים על כל תא ומרכיביו בגופינו. הם מגינים על הגוף במצבי לחץ. את הפירות אני ממליצה לאכול בנפרד משאר הארוחות, כלומר לא מייד אחרי ארוחה גדולה כי לרבים זה יוצר אי נוחות במערכת העיכול. הזמן המומלץ ביותר לאכילת פירות הוא דבר ראשון ״על״ הבוקר או כחטיף בוקר או אחר הצהריים.
מיטב פרי העונה. עיצוב: מירי רונן, בשלנית, קונדיטרית וסטיליסטית של מזון
טיפ מספר 2: נקו את הראש --- צאו לטבע (אם המצב הבטחוני באיזורכם מאפשר) צפו פחות בטלוויזיה, הגבילו את מספר הכניסות שלכם ל Ynet. נסו פעם ביום להניח את הסמרטפון בצד ולצאת לסיבוב של 20 - 30 דקות בלעדיו, לגינה, לפארק, עם הילדים, עם הכלב, לסיבוב בשכונה או לחוף הים!
חוף שדות ים אתמול בבוקר...הליכה וטבילה רעננה

טיפ מספר 3:  קשטו את שולחן האוכל שלכם בפרחים. שבו לאכול וקחו את הזמן להסתכל עליהם ולהנות מהם. תתפלאו לגלות שהם ירגיעו, יגרמו לכם לאכול ביתר מודעות...ואכילה מודעת ואיטית בריאה לנו ומשפרת את ספיגת אבני הבנין של גופינו.


מגוון צבעי הליזאנטוס - משמחים את הלב

פודינג טפיוקה בשני טעמים (2-4 מנות)

קינוח שמח וצונן לימי הקיץ החמים. לפתיתי הטפיוקה החלקלקים מרקם נעים וממכר. אפשר להכין פודינג נייטרלי ולפזר מעל פירות טריים חתוכים או פירות יבשים ואגוזים קצוצים. ואפשר להוסיף טעמים כפי שאני מציעה בהמשך.

הכנת בסיסית של הטפיוקה:
2 כוסות מים
1/4 כוס פניני טפיוקה (שימו לב שיהיה 100% טפיוקה ללא תוספים)
2 כפיות סוכר קנים

בסיר בינוני מביאים את המים לרתיחה. מוסיפים את הטפיוקה והסוכר.
מערבבים על אש נמוכה בביעבוע עדין במשך כ 20 דקות עד שהטפיוקה שקופה לגמרי ללא נקודות לבנות.

פניני טפיוקה, אני אוהבת להשתמש באלו של Taste of Asia
פודינג ורוד עם פירות יער
1/2 כוס חלב קוקוס (אני ממליצה על 100% של AROY-D)
1 כוס פירות יער קפואים, איזה סוג שבא או שילוב
1 כפית סוכר קנים

להביא לרתיחה את המרכיבים. מבשלים כ 2-3 דקות תוך מעיכת הפירות שצובעים את חלב הקוקוס. מוסיפים את הנוזל הורוד והפירות שבתוכו לטפיוקה במתכון הבסיסי שכבר בושלה ומערבבים היטב.
מחלקים לקערות הגשה. אפשר לאכול בטמפרטורת החדר או לקרר.מקשטים בעלי נענע.


פודינג קקאו
1/2 כוס חלב קוקוס 
2 כפיות אבקת קקאו טבעי אייכותי
1 כפית סוכר קנים

להביא לרתיחה עדינה את המרכיבים. מבשלים כ 2-3 דקות תוך עד שכל הקקאו נמס. מוסיפים לטפיוקה שבושלה ומערבבים היטב.
מחלקים לקערות הגשה. גם כאן אפשר לאכול בטמפרטורת החדש או לקרר. מקשטים באגוזים קצוצים.


בתיאבון ולבריאות

ואם אתם רואים אצל מוכר הפרחים בשכונתכם או בסופרמרקט המקומי פרחי ליזאנטוס, קנו אותם! יהיה לזה ערך כפול - גם תקשטו את שולחנכם וגם תתמכו בחקלאי הדרום ומי יודע אולי יהיו אלו הפרחים של אבא שלי...


מאחלת לכולנו שיגיעו מהר ימי שלווה ושלום 


שרון



אתם מוזמנים להכנס ולעקוב אחרי הפרסומים שלי בדף הפייסבוק http://on.fb.me/Ubk8QI


תגובה 1: