Vitality and Food - A Tasty Story

יום שישי, 10 באוקטובר 2014

שנת שיגשוג ושלום ומתכון לעוגת פירות יבשים לשנה מתוקה


כשבוע לפני שקיבלנו את השנה החדשה, נפגשנו קבוצה של נשים ערביות ויהודיות בביתה של רנא בברטעה. זו היתה פגישת הסיום של תוכנית בה לקחתי חלק בשנה האחרונה, לקידום נשים ערביות-יהודיות יזמיות בעסקים קטנים במרכז לשלום בגבעת חביבה.

לתוכנית ערך כפול - מצד אחד לתת לנו, בעלות עסקים קטנים כלים לפיתוח ותפעול העסק שלנו. והערך הנוסף והחשוב אף יותר הוא לגבש קבוצת נשים ערביות ויהודיות להיכרות הדדית, הבנה, שיתופי פעולה וחברות. קיבלנו הרצאות בנושאים כמו שיווק, ניהול כספי, מיתוג ועוד. ובמקביל סיפרנו על עצמנו, על המשפחות, העסקים שלנו, הקהילה והקשר בין ערבים ויהודים. תקופת המלחמה בקיץ היתה קשה על כולן ושיבשה (כמו שמלחמה תמיד עושה) את הדינמיקה שכבר התחילה להיווצר. בתומה של המלחמה ההרגשה היתה עוד יותר חזקה שיש הרבה מה לעשות כדי לגור בשכנות עיסקית וחברות אמיתית, ערבים ויהודים, פה בישראל.

  ~ ~ ארוחת מלכות ~ ~

רנא קבלה אותנו עם חיוך גדול וסעודת מלכות. אחרי הכל כן -  כולנו מלכות בממלכה שלנו :-)
המטעמים כללו (ומתכונים נאספו) עלי גפן וקישואים ממולאים עם בשר ובלי בשר, נימוכים וממכרים, קובה משובחת: ציפוי פריך ולא שומני (כאילו לא טוגן) ומילוי בשר מתובל בעדינות, שלושה סוגי מאפים שונים, סלטים מתובלים טוב טוב, קפה משובח וים של מתוקים.
רנא מקבלת אותנו בביתה בברטעה




איך נולד הרעיון והאם תהיה המשכיות לתוכנית?

אנהאר מסארווה, מנהלת ויוזמת הפרוייקט סיפרה לי על התגבשות התוכנית: ״הרעיון הוא ליצור שותפויות בין נשים ערביות ויהודיות .ליצור מחנה משותף כדי לבנות חברה משותפת. העצמת נשים ערביות ויהודיות בעלות עסקים והכשרתן בתחום ניהול עסקי תוך נתינת כלים ומיומנות. הגדלת העסקים בבעלות נשים מצמצמת את אחוז האבטלה שלהן וגם יש סכוי לקלוט עוד עובדות ולהרחיב את מעגל העבודה. המטרה היא גם כניסה לשווקים פוטנציאליים חדשים ובניית חברה שוויונית ומקבלת .
כן, יש המשכיות לתוכנית. אנו רוצות לרחיב את הקבוצה ובינתיים ממשיכות במפגשים חודשיים. ואם נצליח לגייס משאבים אז אפשר יהיה לחזור למפגש כל שבועיים.״
תודה לאנהאר על היוזמה והתמיכה. ותודה לעליזה ולעביר שתי המנחות המנוסות שליוו אותנו.


  ~ ~ צבעו את התפריט היומי שלכם בירקות ופירות ~ ~

בונוס במפגש היה סדנת צבעים שעליזה העבירה. למדנו על האנרגטיות השונה של הצבעים. הידעתם שאיך שאנחנו פותחים את הארון בבוקר לבחור בגד - זה מייצג את האנרגיה שלנו באותו יום?! נהנינו לבחור ניירות צבעוניים ולסדרם בקומפוזציה אינטואיטיבית -  ועליזה ניתחה את הבחירות שלנו וכוונה אותנו מקצועית ואישית.

צבעים חשובים לשמחת חיינו וחשובים מאד בתזונה שלנו. פיטוכימיקאליים, חומרים טבעיים שנותנים את הצבע לפירות ולירקות, הינם חומרים נוגדי חימצון חזקים, יהלומים ששומרים עלינו ברמה התאית. אז צבעו את הצלחת שלכם בהרבה ירקות (סלק, גזר, קייל, ברוקולי, תרד, חסות, פלפלים, עגבניות, בצל אדום וירוק, נבטים, בטטות, דלעות שונות ועוד...). אני ממליצה בכל ארוחה לאכול לפחות 50% ירקות ירוקים וצבעוניים (תפוח אדמה ותירס לא נחשבים!).


  ~ ~ מתכון ~ ~
בין כל העוגות והמתוקים שהיו, זכתה עוגת הפירות היבשים שהביאה הדר לפופלריות יתרה. העוגה המתוקה, הצבעונית והמתובלת נפלאה לחגי תשרי (ואין ספק שתהיה מצוינת גם לט״ו בשבט). הנה המתכון של הדר כמו שהוא (הערה שלי היא להשתמש בסוכר קנים או סילאן וקמח מלא או כוסמין)
חומרים: 3 ביצים, 1/4 כוס סוכר, 1/2 כוס קמח, 1/2 כפית קינמון, 2 כוסות פירות יבשים קצוצים גס (משמשים, תאנים, צימוקים, שזיפים), 1 כוס שקדים ואגוזים לא קלויים.
אופן ההכנה: מקציפים את הביצים עם תמצית הוניל והסוכר. מוסיפים קמח וקינמון ומערבבים לעיסה אחידה. מוסיפים את האגוזים והפירות יבשים ומערבבים עד שהם מצופים מכל הכיוונים. מעבירים לתבנית אינגליש קייק משומנת ואופים כשעה בחום של 130 מעלות, עד שהעוגה זהובה ויציבה.
מצננים את העוגה לחלוטין ופורסים לפרוסות דקות.
    
 ~ ~ סיור לשוק  ~ ~
   לאחר שסיימנו לאכול יצאנו ברוח נשית ובהדרכתה של רנא לסיור בשוק המקומי.

עביר ועליזה

עבורי, יציאה לשוק הצבעוני ומעורר החושים, פגישה עם המוכרים והקונים מסבירי הפנים היא תחושה נפלאה. טיילנו בין החנויות השונות וכמובן מה שענין אותי ביותר היו חנויות האוכל, כלי האוכל והתבלינים.


ליד מוכר הזיתים קיבלתי טיפים מפאטמה איך לכבוש זיתים בלאדי (פרטים בפוסט בהמשך מבטיחה) והזמנות ללמוד מחברותיי הערביות את רזי המטבח הערבי!...אממ רעיון לפרויקט חדש כבר מתבשל במחשבותיי...


זיתים בלאדי טריים, מחכים לכבישה

תודה לקבוצת נשים יזמיות וכריזמטיות שאני כבר מתגעגעת אליה: רנא וסוהיר (מדריכות זומבה וכושר גופני) אנעאם (אומנית מלאכת יד ותופרת לומדת עיצוב אופנה) ברווין (שחקנית, מורה, דוברת, ולומדת ייעוץ חינוכי), בושרא (קוסמטיקאית) הדר (עורכת דין), לילך (מטפלת בדיקור סיני), מילי (ספרית טבעית), נחליאלית (אומנית פסיפס), אביטל (מטפלת ולומדת פסיפס) ואני, העוסקת בתזונה הטבעית והגרגרנית הראשית...
תמונה קבוצתית חלקית
 
אני מאחלת לנו שכל אחת תתפתח בתחומה, תצמח ותשגשג. שנמשיך להפגש, לדבר, ללמוד, לשתף פעולה ולאכול טעים ובריא!

מזמינה אתכם לבקר בדף הפייסבוק שלי. אנא לחצו כאן ואשמח מאד אם תעשו לי לייק ותשתפו חברים.

באהבה ושנה טעימה ובריאה

שרון

2 תגובות:

  1. שרון, נהניתי לקרוא. בעיקר רוצה לפרגן על כתיבה מרתקת העוסקת בביקורים השונים שלך סביב תזונה בריאה ומאוזנת. בהזדמנות זאת מוסרים לך ד"ש מישע שבדרום. בהצלחה רחלי אביטל

    השבמחק
  2. אהובתי. הכי גאה בך. לגמרי במקרה הצלחתי להכנס לבלוג שלך ישר כח על מעורבותך והשתתפותך ביוזמות המבורכות . מחכה בקוצר רוח לראותך ברביעי בערב ומאחלת לך ולגיא נחיתה נעימה....

    השבמחק