Vitality and Food - A Tasty Story

יום שני, 14 ביולי 2014

טיול טעים: שלוש תובנות שהבאתי איתי חזרה ממסע אוכל מקומי באיטליה (ומתכון)

בקשו ממני לסכם בקצרה עשרה ימים של שכרון טעמים, ריחות, נופים ואנשים באיטליה. משימה לא פשוטה. ואני רוצה לקשר אותה כמובן לעשייה שלי היומיוית בה אני מלווה אנשים לעשות שינוי תזונתי בדרך טבעית.


1. לשחרר...ולהנות מכל לק...

התחלנו את הטיול ברומא. פעם אחרונה בה הייתי ברומא היתה לפני 26 שנה, טיול אחרי צבא על תקציב מינימלי. תקציב שלא אפשר אכילת גורמה וכלל בתוכו המון גלידה ופיצה. ועכשיו, מרגיש כמו מליון שנות אור אחרי...אני חוזרת לרומא קצת אחרת...מעט יותר בוגרת, מנוסה, Foodie אמיתית, עובדת בתחום התזונה הבריאה ו..., לא אוכלת דברי חלב כבר יותר משנתיים (למה? ...זה כבר לבלוג אחר). ולמי שלא היה ברומא בשנים האחרונות אני מבהירה- זה הולך ומחמיר שם העניין הזה של גלידה בכל פינה. אז שיחררתי! וטעמתי. ואף יותר מפעם אחת. ונהניתי מאד מכל לק ולא הרגשתי רגשות אשם. הנה בתמונה אני שותפה לכיוף עם נורמן (אישי)... והאמת? הרגשתי ממש טוב ולא קרה כלום. אז מה שאני רוצה לחזק ולומר פה שצריך לדעת לשחרר ומדי פעם ולאכול דברים גם שאנו בדרך כלל לא אוכלים אבל עם הנאה מלאה וללא חרטה:-) כמו שאני קוראת לזה חוק ה 80/20. 80% תאכלו טבעי ובריא ו 20% כל השאר.


2. לא טוב היות האדם לבדו

כאמור אחרי יומיים של סיורים וארוחות גורמה ברומא הצטרפנו לקבוצת אוהבי אוכל מקומי בריא שהונהגה ע״י אורי מאיר ציזיק (http://www.mazon-izun.com/) במרכז לאומנות ובריאות שנקרא OZU צפונית לרומא. עברנו יחדיו שבוע נפלא של סיורים, בישולים טעימות ולימודים. מצאתי את עצמי מוקפת באנשים אוהבי נזיד עדשים, ירקות ופירות , פסטה מקמח מלא ולחם מחמצת. חברים לשולחן שמסכימים עם דרכי להפחית באכילת מוצרים מהחי ועם חשיבות האכילה המודעת ועוד ועוד ועוד...מה שאני רוצה להגיד פה זה שבילוי, אכילה ולמידה עם עוד אנשים שמאמינים בדרך שלך מאד מחזק. ולכן אני ממליצה לכל מי שמחפש את השינוי והדרך לתזונה טבעית ובריאה יותר ללכת להרצאות וסדנאות בנושא, לקרוא בלוגים ולפגוש אנשים שהולכים בדרך.


3. GOOD IS GOOD ENOUGH

היום נולד לי הבלוג הראשון! דבר שאני מתכננת לעשות כבר כמעט שנה. סיבת הדחייה באה מכל מיני תירוצים (טכניים כמובן) ....קודם אתר, קודם אסיים את עבודת המיתוג עליה אני עובדת בימים אלו ועוד ועוד ועוד. בשורה התחתונה -- חיפוש אחרי מושלמות. המארחים האיטלקים שלנו במרכז אוזו שבתמונה ( http://www.ozu.it/),  היו מעוררי השראה עבורי. חמישה חברים אומנים בנשמתם, הקימו מרכז לאומנות, קיימות ובריאות ב״סוף העולם שמאלה״ שעה וחצי צפונית לרומא. בעוד כל אחד מהם עובד בתחום אומנותי שונה, הקשר לאדמה, אהבת אנשים ואוכל טוב ותמיכה במקומיים מחבר אותם. והם עושים זאת בצעדים קטנים, לאט לאט משלימים עוד משימה ועוד פרוייקט ובונים מרכז וחיים משגשים. המרכז רחוק ממושלמות אבל הוא חי ותוסס וממומש.  אז חזרתי אתמול והחלטתי שזהו אני פותחת את הבלוג שלי גם אם הוא עוד לא מושלם כרגע: הלוגו עוד לא גמור והתמונות יכולות להיות יפות יותר. וכך גם בשינוי תזונתי או כל שינוי שעושים בחיים - צריך לזכור ש...אף אחד לא מושלם. עושים שינוי לאט, כל פעם משנים משהו אחד קטן. ואחרי תקופה צעד אחר צעד מצטרפים יחדיו לשינוי בעל משמעות.

מרכז אוזו

ועשכיו למתכון: פירה פול עם עלי עולש מוקפצים בשמן זית שלימדו אותנו המארחים האיטלקים שלנו. הפירה הפשוט עשוי מקטניית הפול והינו אלטרנטיבה מעולה למי שרוצה להוריד את צריכת תפוחי האדמה או סתם לגוון ולהעשיר את התפריט.

מצרכים:
400 גרם פול מקולף יבש מושרה ללילה במים קרים
מים לכיסוי הפול בבישול
צרור עלי עולש (אפשר כל ירוק אחר)
2-3 שיני שום קצוצות
1/4 כפית שבבי צ׳ילי
2-3 כפות שמן זית איכותי בכבישה קרה
מלח לטעם

הכנה:

  1. שוטפים ומסננים את הפול.
  2. שמים בסיר ומכסים במים בדיוק מעל לקו השעועית (לא יותר מדי ולא פחות מדי).
  3. מבשלים כשעה על אש נמוכה עד לריכוך מלא. לשים לב שלא ישרף.
  4. בזמן שהפול מתבשל חולטים את העלים הירוקים במים כשתי דקות, מסננים.
  5. מקפיצים בכף שמן זית עם שום ומעט שבבי צי׳ילי.
  6. להכנת הפירה לאחר שהשעועית התרככה לגמרי מוסיפים 1-2 כפות שמן זית והמלח ומועכיםלפירה.
  7. להגיש את הפירה ומעליו את העלים הירוקים.

פירה פול עם עלי עולש בשמן זית
אז זהו נולד לו בלוג חדש היום:-) אשמח מאד לקבל תגובות הארות והערות. אתם גם מוזמנים להכנס ולעקוב אחרי הפרסומים שלי בדף הפייסבוק http://on.fb.me/Ubk8QI

בתיאבון ולבריאות! 

שרון



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה